سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه دانش به کار بستن آن است . [امام علی علیه السلام]
مدرس( آقای شهید )

تاریخ معلم بشریت است و از آن جهت که تجربیات پیشینیان را در اختیار نسل امروز قرار می دهد ، آئینه ای صادق و گویا در برابر حرکت ملتهاست تا با عبرت از گذشته ، راه آینده را هموار گردانند و بیراهه هایی که اسلاف پیموده اند ، مسیرحرکت آنها نگردد و بیهوده نیست که هر ملتی که تاریخ نخواند و نداند مجبور به تکرار آن خواهد شد .

نگاه به گذشته اگر بر مبنای انصاف و به دور از حب و بغض ورزی ها باشد چراغ روشنی بر فراز حرکت و توسعه هر ملتی است و در این میان بررسی تاریخ زندگی و فعالیت انسان هایی که در عصر خویش موجب و ریشه حرکت و بدعت و تکانی در ملت بوده اند ، نمود بیشتری در ملت دارد و چه زیباست برای ملت ما که حرکت بزرگانی که حداقل در صد ساله اخیر منشأ جریانات مختلف بوده اند ، مورد بررسی و کنکاش قرار گیرد.

شهید سید حسن مدرس از جمله کسانی است که در برهه ای از تاریخ ما قدم به عرصه سیاسی و فرهنگی گذاشت که زادگاه بسیاری از تحولات بود . بررسی انقلاب مشروطه و حوادث پس از آن بخصوص دوران استبداد رضا خانی، بدون در نظر گرفتن نقش و تأثیر شخصیت هایی همچون مدرس ، خالی از محتوا خواهد بود ..

از آنجا که در سی و اندی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد ، هرساله شاهد برگزاری مراسم یادبود و تجلیل از این شخصیت علمی ، سیاسی ، مذهبی و فرهنگی بوده ایم و کمتر به تحلیل و بررسی نقش او در رویدادهایی که در عصر حیات او اتفاق افتاده است ، پرداخته شده است . به منظور ایجاد روحیه تحقیق و مطالعه در میان علاقمندان بخصوص اندیشمندان حوزه و دانشگاه ، همزمان با هفتاد و چهارمین سالگرد شهادت آن شهید بزرگوار در دهم آدر ماه سال 1390 ، جمعی از جوانان فعال در سازمان مهر اندیشان جوان شهرستان کاشمر با همکاری و همیاری عده ای از فرهنگیان ، اساتید دانشگاه و مسئولان ادارات و نهادهای فرهنگی و سیاسی کاشمر اقدام به برپایی کنگره ای در زمینه آشنایی با ابعاد شخصیتی ، فکری و فعالیت های شهید مدرس می نمایند .

لدا از عموم اندیشمندان ، صاحب نظران و اصحاب قلم و رسانه دعوت می شود درخواست های سخنرانی و مقالات خود را در زمینه ابعاد شخصِتی ، فکری و اقدامات و فعالیت های شهید مدرس در عرصه های سیاسی و فرهنگی را حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه 1390 به دبیر خانه دائم این کنگره واقع در شهرستان کاشمر خیابان 15 خرداد سازمان مهر اندیشان جوان ارسال نمایند .

تلفن دبیرخانه 8249322 – 0532   


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمد 89/8/22:: 10:38 عصر     |     () نظر