سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شیفته دانش داناترین مردم است . [امام علی علیه السلام]
مدرس( آقای شهید )

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدقاسم یعقوبی در مراسم هفتاد و سومین سالگرد شهید مدرس اظهار داشت: شهید مدرس به دلیل این که به جزو از خدا از هیچ‌کس نمی‌ترسید و جزو خدمت به خلق خدا هدفی نداشت به مجتهدی طراز اول زمان خود معروف شد.
امام جمعه کاشمر با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به حق سالروز شهادت آیت‌الله مدرس را به‌نام روز مجلس نام‌گذاری کردند، افزود: شهید مدرس هنوز هم مانند قبل از انقلاب غریب است چرا که حوزه‌های علمیه از این عالم مجاهد اطلاعات درستی ندارند.
وی با بیان این که مدرس یک مجتهد مسلم و تمامی مواضع سیاسی و اجتماعی او مبتنی بر اصول فقهی و مبانی عمیق و ریشه‌دار اسلامی و فقه اجتهادی بود ابراز داشت: با وجود این که مدرس به‌عنوان یک فقیه برجسته و به‌عنوان نخستین کسی که در حوزه‌های علمیه نهج‌البلاغه را به‌عنوان کتاب درسی مطرح کرد اما هنوز در حوزه‌های علمیه راجع به مبانی اجتهادی آیت‌الله شهید مدرس مطالعه نشده است.
یعقوبی با تاکید بر این که شهید آیت‌الله مدرس الگو و اسوه‌ای مناسب برای مجلس و مجلسیان است، تاکید کرد: نمایندگان مجلس همان‌طور که در برابر تهدید و تطمیع بیگانگان مقاومت می‌کنند باید اهل تواضع و ساده زیستی پیرو ولی فقیه زمان باشند.
وی با تقدیر از حضور تعدادی از نمایندگان مجلس در مراسم بزرگداشت شهید مدرس یادآور شد: بازسازی و فراهم کردن فضای مناسب آرامگاه به همت تولیت آستان قدس رضوی و در راستای لبیک به فرمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب به نحو بسیار آبرومندی ساخته شده است.
امام جمعه شهرستان کاشمر با اشاره به اهمیت و نیاز این مجموعه به احداث و ساخت سالن اجتماعات مناسب اظهار داشت: اقدامات اولیه برای ساخت این سالن توسط حداد عادل در مجلس هفتم به خوبی انجام شد اما انتظار مردم از دست اندرکاران این بقعه این است که این سالن سریعا تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا مراسم روز مجلس و شهادت شهید مدرس به نحو باشکوه‌تری برگزار شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمد 89/9/11:: 10:1 عصر     |     () نظر